NOVÝ TRÉNINK PRO OBCHODNÍKY: JAK VÉST OBCHODNÍ JEDNÁNÍ ONLINE?
Co je cílem tréninku:
Trénink vám pomůže překonat nesnáze z období mnoha omezení a rozjet obchod naplno. I když nejste e-shop nebo call centrum, získáte specifické dovednosti pro „vzdálené“ obchodní jednání. Zdokonalíte se ve vedení jednání se zákazníkem přes některou z online platforem. Zjistíte, že lze dobře navázat vztah s klientem, zjišťovat jeho potřeby, prezentovat vaše produkty a uzavírat obchod i když nedochází k osobnímu kontaktu. Trénink kombinuje rozvoj „technických“ komunikačních dovedností prostřednictvím některé z online platforem, s rozvojem dovedností online obchodní komunikace, která má specifické rysy ve srovnání s osobním jednáním se zákazníky. Naučíte se rozlišovat, kdy je i v postcovidové době efektivní využít online prostředky a kdy naopak osobní kontakt.
Co konkrétně trénink přináší?
-
Rozšíření možností, jak být v kontaktu se zákazníkem
-
Zvládnutí nové komunikační platformy a nové podoby vedení obchodního jednání
-
Pochopení rozdílů mezi tím, co umožnuje osobní a co online jednání
-
Přesvědčivost i v online jednání bez zbytečných technických nedostatků
-
Jistotu při online jednání – možnost vše si vyzkoušet před „ostrým“ jednáním
-
Větší efektivitu práce
-
Úsporu času stráveného na cestách a nákladů na cestování
Jak trénink probíhá?
-
V první části prodejce seznamuje s možnostmi a všemi využitelnými funkcionalitami online platforem, ukáže jim tipy, jak je efektivně využívat i nejčastější chyby, ke kterým při online jednání dochází.
-
Soustředí se i na oslovení zákazníka ještě před započetím online jednání - na domluvení si online schůzky, na přesvědčování zákazníka o smysluplnosti tohoto řešení i o samotnou instruktáž zákazníka tak, aby pro něj jednání bylo komfortní.
-
Ve druhé části prakticky trénujeme jednání se zákazníkem se zapojením všech funkcionalit online platforem (vkládání prezentace, videa a dalších podkladů).
-
Účastníci mají možnost vyzkoušet si „v bezpečném prostředí“ online jednání se zákazníkem, kterého jim hraje lektor. Následně dostávají od lektora i ostatních účastníků zpětnou vazbu i doporučení, na čem mohou stavět a co dělat na dalším skutečném jednání lépe.
-
V závěru tréninku se účastníci naučí, co udělat po samotném jednání k maximalizaci obchodní výtěžnosti.
Pro koho je trénink určen?
Trénink je určen jak pro prodejce bez zkušeností s vedením online jednání, tak i pro prodejce, kteří už mají s tímto typem jednání zkušenost, kterou chtějí sdílet, porovnávat a rozšiřovat o novou inspiraci.
Jak je trénink organizován?
Délka tréninku: 2 x 3,5 hodiny.
Typ tréninku: online trénink přes aplikace Zoom, Teams nebo Webex
Maximální počet účastníků: 8 osob
Program tréninku:
Blok 1 : Příprava na online obchodní jednání
Proč online komunikace?
-
Trendy v obchodní komunikaci – posun do online prostředí není jen záležitost „Covid“ období
-
Co bude v budoucnu ovlivňovat obchodní komunikaci?
-
Proměny stylu komunikace pohledem generací – nástup nových generací
-
Osobní schůzka vs telefonické jednání vs online setkání - výhody a nevýhody
Jak si domluvit online setkání
-
Jaké formy schůzky využívat a kdy?
-
Domluvte si online schůzku po telefonu (Rolová hra)
-
Pošlete elektronickou pozvánku (Cvičení)
-
Jak napsat účinnou pozvánku ke schůzce? (Cvičení)
-
Využití sociálních sítí pro domluvení schůzky
Příprava na online schůzku
-
Co musím mít připraveno před online schůzkou
-
Jak si upravit prostředí pro „vysílání“ – tipy & triky
-
Čeho se vyvarovat?
-
Jaké platformy jsou pro online akvizici vhodné (Teams, Zoom, Webex, Whatsapp…)
-
Výhody a nevýhody platforem
-
Připravte si prezentační materiály: snímky, video, nabídky, kalkulace… (Cvičení)
Blok 2: Vedení jednání se zákazníkem v online prostředí
Vedení online schůzky
-
Jak zahájit schůzku v online prostředí – doporučený postup a jeho individuální úprava
-
Jak postupovat, když klient není technicky zdatný
-
Řešení problémů „neslyším, nevidím“ (Nácvik řešení)
-
Dohoda a pravidlech online komunikace
-
Jak situovat klienta v procesu jednání (Trénink)
-
Analýza potřeb klienta prostřednictvím online ankety (Cvičení)
-
Využití sdíleného zápisu z jednání, co zaznamenávat a jakou formou
-
Kdy využívat prezentační materiály
-
Jak zachovat v online jednání plnou interakci
-
Trénink vedení online jednání formou rolových her + zpětná vazba a doporučení
After Care
-
Co poslat klientovi po schůzce, jaké materiály a jakou formou
-
Vytváření stopy prostřednictvím sociální sítě (Cvičení)
-
Jak formulovat zápis z jednání
- Jak stimulovat klienta k akci
Autor textu: vedení SMARTER, s.r.o.
Všechny články zde